fredag 9 december 2011

Ugnen är på

och här ska bakas!!
Riktigt busväder idag, blåser på tvären och snöar snöblandat tungt blask! Har myst på med lego, barntv och bokläsning. Frågade stora killen om vi inte skulle ut och sova. Han tittade ut och svarade ett bestämt -NEJ, Mamma! Men jag lurade honom att vi skulle gå ut och titta på en grävskopa. Kände att jag behövde lite luft, oväder till trots och jag vet att de små sover så gott nerbäddade i vagnen utanför dörren, under tak. Stor somnade innan liten ens var påklädd och liten hade somnat innan jag fått på mig skorna!

Skottade hjälpligt halva uppfarten och tog mig till postlådan men nu har jag dragit igång ugnen och vi får se vad jag hinner med!
Ting tjingeling!

Kaffekopp nr 3 och 4 intogs i lekrummet med sydd kanelbulle!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...