torsdag 15 december 2011

Tjuv, stalker eller bara en jobbig jävel?!

Det är mig själv jag menar... Hilda, eller Sofia heter du ju som har bloggen Hildas hem, FÖRLÅÅÅT!
Du gör ju så fina saker, jag läser din blogg varje dag och blir så inspirerad. Dina tepåsar, vilken bra idé! Du delar ju dessutom med dig av förlagan, bara att skriva ut o knåpa ihop.

Men, jag hade lite problem med internetkontakten vid vår dator där skrivaren är, så "hur-svårt-kan-det-vara-djävulen" flög i mig och jag började trixa lite själv... Skoj, jätteskoj! Men lätt var det inte. Jag tänkte att jag skulle ha jultema på mina tepåsar, därför blev det snöflingemönster och G som i glad, O som i ovanlig, D som i duktig, J som i (l)juvlig, U som i underbar och L som i lycklig. Gjorde förutom tepåse-flärparna även "påsförslutare" som jag tänkte att jag häftar över påsen när den är fylld med GOD JUL tepåsar.


Några timmar vid datorn igår kväll, några till idag på dagen och nu sitter jag här och skär, viker och längtar till jag ska få börja limma. Men rätt nöjd är jag faktiskt. Tack för en finfin idé och förlåt att jag snodde den. Hoppas de som får tepåsarna blir glada för det ligger mycket arbete bakom, tanken står Sofia för ;)

Bättre bilder kommer när jag har klippt och klistrat klart men såhär har jag det just nu med kaffe, babyvakt och en liten nallephu-linjal... Så vad är jag nu då? Tjuv, stalker eller bara en jobbig jävel?



Skära skära små små lappar...

Tomteverkstad pågår... L som i Lemon...


Sofias, Hildas hems fina tepåsar kan du hitta på www.hemmakanalen.se eller på hennes blogg www.hildashem.se

1 kommentar:

Hildas hem - Sofia sa...

Haha, du är rolig du! Tack, tack, tack! Så glad jag blir att jag kan inspirera dig. Dina tepåsar blev ju jättefina! De blir ju perfekta som julgåvor. Jag ska göra mitt bästa för att fortsätta inspirera :)

Jag önskar dig en finfin fredag!
Kram Sofia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...