tisdag 13 december 2011

Dagens triss

Nu är det dags igen!
Alla listor, årets bästa bla bla, årets flipp, årets r.i.p årets hit och årets dit... Kan bli ganska tröttsamt men gav mig samtidigt uppslag till blogg tema! Dagens triss, jag listar mina tre favoriter för dagen...

Idag får ni mina 3 bästa retrolampor!

  • Sovrumslampan som jag skrivit om tidigare, den som var trist beige men som enligt mig blev helt fantastisk efter ett lager med svart matt lack :) Längtar lite till lillkillen sover i eget rum så jag får börja använda den lite mer som läslampa!
  • Den gula arbetslampan som stått hemma hos min mans farmor men som nu står i vårt arbetsrum, bilden gör inte rättvisa till denna klargula lampa med fint snöre att dra i för att tända och släcka. Tyvärr håller rastret i plast på att torka så det smulas sönder lätt.
  • Mässingslampan som min mamma och pappa köpte när de skulle sätta bo. Mamma minns den som dyr, men att de helt enkelt blev förälskade i den. Såg den i ett nummer av Residence, nr 6 i år närmare bestämt. Lampan är en Hans Agne Jacobsson, jag älskar den men mannen är mer tveksam så den står i syrummet där den den slåss om uppmärksamhet med bumlingen!
Omfixade sovrums läslampan

Knallgula arbetslampan

Finfina mässingslampan

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...