lördag 7 april 2012

Ungefär som förr...

Min gamla höna har hängt med i många år...

... men vet fortfarande hur man värper!


Som liten var vi ofta på "landet" i vår sommarstuga på påsken. Det var kallt, lite småtråkigt men helt fantastiskt mysigt. Ofta var det här första helgen på året som vi åkte dit och det skulle röjas, städas, eldas och umgås. Långfredagen var den längsta dagen jag visste, de vuxna bara grejade och inget att se på den lilla svartvita tv:n med bara två kanaler (det var tider det...). På påskafton fick jag en karta med ledtrådar och fick gå på påskäggsjakt, på kvällen var det påskmiddag, ägg, påskmust och godis! I hörnskåpet i rummet stod denna lilla höna, som mormor i smyg fyllde på med godis, men till mig sa hon att vi skulle gå och se om hönan hade värpt något!

Nu har jag den fina hönan i min ägo och Stor går och kikar titt som tätt om hönan värpt. Underbart att se hans glädje när det tillslut faktiskt ligger en liten godis där! Idag har vi röjt på tomten, krattat, borstat och klippt, grabbarna har blivit kalla om näsan och haft lite lagom tråkigt, ungefär som förr!
Men tyvärr finns det alltid något att se på den för stora tv:n med miljarder av kanaler...

Ha en fortsatt trevlig påsk!

// Sandra

Pssst! Till mina färgglada medbloggare vill jag säga att på måndag startar den BLÅ veckan!

2 kommentarer:

Emma sa...

Vilken mysig dag och vilka fina minnen. Det är härligt med nostalgi :)

MammaElva sa...

Vilken fin höna :) Ha en fortsatt fin påskhelg! Laddar inför en blå måndag i morgon :) //Elin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...