måndag 9 april 2012

Färgutmaning - Blå


Blått är flott!


När jag tänker på blått tänker jag på mina barns vackra blå ögon, klarblå himmel, blåbär, havet, jeans, den blå tröjan med en örn tryckt på som jag älskade och hade på skolfotot i trean. Min tygsax är blå liksom den tovade nåldynan och just nu virkar jag i blått. Min arbetsplats är blå, i rabatten kommer det upp blå pärlhyacinter men hemma finns det inte mycket blått förutom i barnens domäner och några ljuslyktor. Jag har säkert varit både upp i det blå och blåögd, jag är inte blåblodig men jag har haft en blånagel! Jag klär mig gärna i blåjeans, min jacka är blå och jag doftar av light blue...

Vad accossierar du med färgen blå?

Klicka på länkarna och läs vad Helenhallon, Nilssonskahuset, Edith & Jag, ciber, Mamma med ambitioner, Pastill, Elvornas hem, Creando, Sagoliktpyssel, Galenskap och lite allvar, Cathastrof, Ullabritt, Vardagspärlor, Sityliv, Mitt hem är min borg, Krupnikov och Hem ljuva hem som har antagit min utmaning att blogga om färg, skriver om blått.

Hoppas på klarblåhimmel och en fantastisk dag!
//Sandra

Pssst! Det här var sista delen i färgutmaningen... Känns lite tomt när jag tänker på det och undrar (sa flundran...) om det kan bli en bonusfärg - Vad tycker du?!

10 kommentarer:

Emma sa...

Jaaaaaa! Bonusfärg! :)

Edith och Jag sa...

Ja inte kan det väl vara slut på det roliga nu. Jag är också med på en bonusfärg! Kanske blir det en pastellfärg då?
Jag har planer på att presentera en annan utmaning i morgon. Du och alla andra får gärna vara med.
Njut av den sista dagen i påskhelgen!
Kram Maria

Malin på pastill.nu sa...

Funderade just på om det skulle bli blått idag, och det blev det! Här hemma är det också väldigt skralt med blått :-)

CreandoPhoto sa...

Blått är tjusigt. Har varit lite borta från trenderna ett tag men nu är den på väg tillbaka till sin rätta plats. Ska se vad jag kan hitta på...även om blått inte heller är så vanligt här hemma :)

Jag tycker absolut att vi kör på bonusfärg...bara det inte blir orange ;)

Kramar Kicki

Borgmästaren sa...

Ja, släng in en bonusfärg. Vilken som helst;)

Ulla-Britt sa...

Jag lyckades få ut ett inlägg om blått på min sorgligt långsamma landetuppkoppling innan måndagen var över. Här: http://ullabritt.wordpress.com/2012/04/09/blatt/

Gärna en bonusfärg. Jag tänkte annars skriva om rött nästa måndag eftersom jag kom in en vecka för sent och missade den röda måndagen.

Det var roligt med en utmaning som inte var så omfattande.

Sityliv sa...

Ja jag vill också ha mer färg! Jag hamnade också på efterkälken och missade både rött och gult så egentligen tar jag gärna minst två bonusfärger ;)
Kram Katarina

Sityliv sa...

Ja jag vill också ha mer färg! Jag hamnade också på efterkälken och missade både rött och gult så egentligen tar jag gärna minst två bonusfärger ;)
Kram Katarina

HH JaJa! sa...

Tjoho, värst vad alla är snabba! Här kommer jag med en första färgutmanibgsdeltagande! :-) hhjaja.blogspot.se blåjakt. Länka funkade inte från ifånen... Men, jag klarade det nästan, eller hur! ;-)

Catha sa...

Tja, en vecka sent så kom det lite blått... kör rosa en annan dag i veckan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...