torsdag 9 augusti 2012

Vad ska jag göra av det här..?

Trasgarn i grönt, gult och orange

brunt och mossgrönt

8 rullar för 80:-

Igår var jag på möhippa, finaste "Mallan" ska bli fru om en månad! Men innan vi skulle ses nere på stan så hann jag springa... inte in på garnaffär nr 1 för den var stängd sedan 1 minut, och inte heller in på garnaffär nr 2 för den hade stängt 2 minuter tidigare... Rödakorset bjöd iallafall på lite handarbetsinspiration men på Myrorna fanns det en hel korg fylld av "Poppanainslag" 8 mm breda remsor i 100% bomull. 8 fina nystan hann jag med att plocka åt mig innan blivande bruden och övriga sällskapet väntade för en mycket trevlig kväll!

Men, vad kan man göra av Poppanainslag? Virka?

// Sandra

4 kommentarer:

Annika GW sa...

Sticka en väska går nog alldeles utmärkt! Eller virka en matta. Fast det beror på hur stort det kan bli o hur långt det räcker förstås! Kan nog bli väldigt läckert med dom färgerna!/ Annika

mest virkat sa...

Ja, matta var min första tanke med. Det gör jag av presentsnören just nu hehe. Får se hur det blir.

Eller grytunderlägg?

CreandoPhoto sa...

Virka såklart! Allt går att virka med! :)

...eller vira in lampskärmar i.... ;)

Kramar

Eija sa...

Hej!
Min mamma vävde löpare av dessa (poppana=löpare), men man kan nog virka av dem också :)
kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...