onsdag 7 december 2011

Man tager vad man haver...

...var det någon som sa! Precis så känns min garderob just nu. Det är urtvättade, fläckiga och trista trasor som samsas med gravidkläder (varför? Lillkillen är ju 8 månader! och de extra kilona har jag faktiskt fått bort!) och arbetskläder (Varför igen? Har ju varit hemma från jobbet i snart 9 månader...). En rensning skulle verkligen vara på sin plats. Är bara rädd att det skulle gapa så våldsamt tomt på hyllorna då.

Men några av plaggen ska nog föräras ett litet "gör om mig" nere i syrummet? En tröja, gravidvid och svajjande har jag redan sytt in och av det bortklippta blev det en skysst detalj i form av en ficka på bröstet. Har använt den en hel del sedan dess! :)

Denna kofta har jag haft i min ägo i ett par år men aldrig gillat knapparna, de skiljer sig ju helt i färg. Men igår kväll kikade jag runt i knapplådan och hittade 5 udda knappar som nog kan bli rätt kul. Var påväg att sy dit tidigare i dag men då var det någon annan som ville annat, får se om det blir ikväll... eller inte. För nu har denne lille någon kallat på uppmärksamhet från spjälsängen 3 gånger under tiden jag försökt skriva detta.

Godnatt!

"Objektet" skrynkligt och trista knappar

Nya knappar kan nog göra susen?

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...