fredag 2 december 2011

Kaffe, pepparkakor och funkishus


Arkitektens ritning av vårat hus anno 1964

8 koppar kaffe har jag druckit idag... och fler kommer det att bli. Det har blivit lite sömn senaste nätterna med två snoriga och hostiga pojkar. Ikväll åker vi till mormor och morfar för traditionsenlligt pepparkaksbak i helgen. Kakburken är packad, tar med en stor i år så vi får med ett helt lass med pepparkakor hem :) Ska dessutom sno med mig receptet för mammas pepparkakor är så knäckigt kryddiga som köpepepparkakor inte blir! Kanske att jag delar med mig...

Pepparkaksburken är det enda som jag har packat än, så det är nog bäst att sätta fart, jag ska packa för tre, fixa snabbmiddag och tänkte ta ett varv i huset så det ser lite trevligt ut när vi kommer hem på söndag igen. Älskar vårat "funkis" 60- talas hus och alla bra utrymmen men när det är städdags så är det på tok för stort!

Hej på er!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...