söndag 4 december 2011

Mamma är lik sin mamma?!

Nu är vi påväg hem från mamma/mormor och jag inser att vi har vissa likheter...  :) I helgen blev jag dessutom så full i skratt när jag hos min mor märkte likheter med min tyvärr bortgågna morfar. Morfar skulle alltid ge bort något "modernt" när man var där och hälsade på. Kom därirån med gubbiga byxor som jag sedan sydde om till en faktiskt modern och bättre passande kjol!

Mamma hittade i helgen en gammal klänning som hon undrade om jag inte ville ha, först sa jag bestämt nej men funderade sedan på om jag inte kunde sy o den så nu ligger den med i packningen! Fick även med mig ett par "mormors kängor" som jag köpte i 5:e klass, svarta med liten klack och snörning. Kan fortfarande ha dem, ska bara putsa på o byta snören! -Köpte du dem i femman?! Då var du före din tid, utbrast mannen! Hmm, eller så är det så illa att allt kommer igen? Det var ju 25 år sedan...
En stor burk med pepparkakor, pepparkaksdeg och våra två trötta pojkar följer också med!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...