måndag 14 maj 2012

Julfirande mitt i sköna maj

Vädret var med oss

Löjligt stolt över min egenhändigt frambankade ring!
Ringen i sällskap av ett tidigare alster i silver.

Min "ego"ring passar fint i hop med den nya



Jag har skolkat från bloggandet i några dagar för i helgen var det dags att fira jul! Vi fick i julklapp en weekend på Högbobruk av mina föräldrar, så i helgen samlades systrar med respektive, föräldrar, jag, maken och buspojkarna för att njuta av god matoch fin natur i varandras sällskap.

Men även en liten överraskning stod på schemat. Kl 14.00 Skulle något ske, lilla syster fick backning -på med strumpor! Nyfikna och fnissiga vallades vi till... Smedjan! Under två timmar fick vi guidning och hjälp av smeden att smida oss varsin grej. Jättehäftigt, värma järnet till det var alldeles gult och medgörligt, banka på det till det var grått och värma igen, banka, forma, värma... Så himla skoj! Jag gjorde en ring, med en liten knorr på, supernöjd för jag har ju gjort den alldeles själv!

TACK, för en superhelg alla inblandade!

// Sandra (som stolt, nästan lite mallig bär sin nya ring på jobbet idag!)

6 kommentarer:

MammaElva sa...

Wow, det var ju en galet fin ring! Att du gjort den själv. Impad! Låter som om ni hade kul :) Ha nu en fantastisk dag! //Elin

frupersson sa...

Vilken fantastisk ring! Och att ha gjort den själv...Wow!

CreandoPhoto sa...

Åh, så roligt! Vi har faktiskt en sån grej som väntar oss. Maken och jag har fått det i 40-årspresent - en dag i smedjan. Kul, kul!
Och du, ringen är sååå fin! Proffs är du ju :)

Kram

Edith och Jag sa...

Vilken fin julklapp att mysa med i maj. Ringen blev ju jättefin! Förstår att du är nöjd.
Kram Maria

Sityliv sa...

Åh vad kul! Vilken superpresent! Och du ska vara stolt, den är jättesnygg!!
Kram!

Malin på pastill.nu sa...

men näää, vilken rolig grej! Ringen är ju jättecool, och så kul att ha gjort den själv.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...