fredag 15 juni 2012

Gubbar och gubbar

Nydushad!


När finaste kollegorna var här och hälsade på häromkvällen fick vi både chokladblomma, lavendel och jordgubbsplantor!! Vackra färger och dofter och alla i familjen hoppas på att snart få smaka på egenodlade gubbar. Men Stor är minsann ingen gubbe utan en Stor Pojke, det berättade han för mormor i telefon när hon frågade hur det var med lilla gubben. Det funderas en del kring flicka, pojke, stor och liten. Att det numera även finns ett Hen tänker jag inte blanda in i hans tankar. Språket är tillräckligt trassligt för en 2½ åring som inte vill vara gubbe men gillar jordgubbar men jord får man ju inte äta..!

Fredagen är här och det obligatoriska myset med den, jag ska bjuda maken på kycklingsallad, baguett och tzatsiki. Vad har du för planer?

// Sandra

4 kommentarer:

Edith och Jag sa...

Nej inte är det lätt med språket alltid;) Så gulligt det låter med din sons funderingar. Planen för ikväll är att ta massor med fina foto på den stora fina sonen. Det är avslutning för honom i kväll;)
Kram Maria

Paulina sa...

Eller hade det kanske varit enklare ;)
Ha en skön helg
Kram paulina

CreandoPhoto sa...

Nja, att blanda in hen tycker jag i största allmänhet är väldigt onödigt. Alltid. Men det är ju en helt annan diskussion. En stor pojke är han ju garanterat. Det är man så fort man kan prata i princip :)

Kramar Kicki

Malin på pastill.nu sa...

Min fredag är ju nästan precis nu alldeles slut, men jag har förutom att jobbat haft sedvanligt fredagsmys med familjen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...