torsdag 7 juni 2012

Förvirrande mitt i veckan

Äppelblom


Onsdag blev lördag och torsdag en måndag... Underbart med ledig dag mitt i veckan men det är inte utan att man blir lite förvirrad. Hela onsdagen kändes som lördag, mys med familjen, grillning och efterrätt. När det sedan närmade sig kvällsfika var jag tvungen att fråga mannen om det var onsdag, lördag eller kanske söndag. Lördag svarade han så då blev det kaffe och det sista av rabarberpajen till kvällsfika istället för vardagliga mackor och te. Idag känns det som måndag, men imorgon är det ju fredag igen... Oj, förvirrande!

Blir du också lite dagvill när helgdagar hamnar mitt i veckan?

Ha det bäst, Sandra

3 kommentarer:

Anonym sa...

Och nu när vi firar storhelger tillsammans räknas vi ju också till familjen ser jag:) /Malin

Paulina sa...

Den stora förvirringen infann sig i morse. När det inte var söndag, utan mannen skulle till jobbet. Usch så trist det kändes ;)
Kram Paulina

maria syr och så vidare sa...

Japp, denna vecka har förvirringen varit total. Vi spädde dessutom på det hela genom att min man var ledig på måndagen och bortrest nu i helgen (vilket gör helgen till vardag för mig som är föräldraledig). Skönt med lite ordning igen nästa vecka :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...