tisdag 12 juni 2012

För långvarigt kafferep


Chokladbollar med långhållbarhet, var med i utlottningen!


Chokladbollar är väl världens bästa kalasfika!?  Virkade chokladbollar som håller i evighet är perfekt till den fikasugne som vill avhålla sig från fett och socker, i lekstugan kan det bli ett långvarigt kafferep eller så kan man som mina pojkar gör, använda dem som last när det ska grävas och lastas med traktorer och grävmaskiner!

En av "vinsterna" i min utlottning är en liten presentförpackning med 4 st virkade chokladbollar och sytt strössel, bollarna är ca 3,5 cm i diameter. Vill du virka dina egna, hittar du min beskrivning här!
Presentförpackningen är gjord av en godispåse från lagerhaus, lite kraftigare papper, cellofanpåse och så lite lim och två häftklamrar.

Ikväll kommer kollegorna på trädgårdsfika, vädret ser sådär ut som om det blir ute eller inne får vi se men fika blir det! Inga torra luddiga chokladbollar utan rabarberkaka, tack för alla fina förslag!

Ha en toppen dag!
// Sandra

5 kommentarer:

Paulina sa...

Vad fin headern är!
ha en underbar tisdag.

Kram Paulina

Hildas hem - Sofia sa...

De är superfina ... det blir bara jobbigt när man blir sugen och inte kan äta upp dem :)

Jag såg nedan att man skulle gilla på FB ... jag hittar ingen länk till din FB-sida. Lägg ut länken så gillar jag på momangen :)

Jag önskar dig en fortsatt fin dag!
Kram Sofia

MammaElva sa...

Oj, de är så coola! För mig som är sådär otroligt ohändig med virknål så är det såå imponerande med alla hemvirkade saker.
Hoppas ni haft trevligt idag och att ni slapp regnet som forsade ned mellan solstunderna här.
//elin

Galenskap och lite allvar sa...

Vilka härliga bollar!!! Hoppas att fikastunden med dina vänner blev lyckad....de åt säkert upp varenda liten smula av din rabarberkaka!!

Självklart vill jag gärna vara med i din utlottning och ska efter min kommentar lägga in din bild på min sida. Sedan vet du ju redan att jag gillar din sida jättemycket. du skriver härligt, har olika sorters inlägg, vilket jag tycker mycket om (ombyte förnöjer) Sedan tar du otroligt fina kort. Om man ska "klaga" på något så är det väl att dina inlägg ibland kunde vara liiiite längre. Man blir ju så himlans sugen på att läsa mer!!!!

PS: Jag tar gärna 2 lotter och håller mina tummar superhårt!!!

Ha det gott!
Kramelikram Veronica

Edith och Jag sa...

Skulle ju kommenterat i ditt förra inlägg men hann inte. Nåja nu är jag på plats vid datorn och måste börja med att säga att din header är jättesnygg! Som alltid när jag ser något sådant blir jag nyfiken på hur man gör;)
Sen vill jag säga att det jag gillar med din blogg är både dina bilder och din text. Jag tycker att du skriver på ett sätt som gör att det känns som att det är en glad och positiv person med lite humor bakom bloggen. Och sist men inte minst så vill jag hemskt gärna vara med i din tväling. Jag lånar din bild och länkar, då blev det väl två lotter?
Kram Maria

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...