tisdag 12 november 2013

Virkad ugglemössa till baby

Virkad ugglemössa i babystorlek


Flörtig, nyfiken eller kanske bara inte riktigt vaken?

Jag boar, fixar och planerar... Bebiskläder är tvättade och sorterade, några kit är redan nedpackade i dagen D väskan. Badrumsrenoveringen går framåt, kalasbakandet är klart och vi tror att vi kommit fram till den ultimata lösningen för att ha 3 bilbarnstolar i bilen...

Och i helgen fick jag lite tid att virka en ugglemössa till liten. Virkade lite som jag gjort de andra bebismössorna men lade till öronlappar, smygmaskvirkad näbb, tofsar och ögon. Sovande eller vaken..? Tja, det fick bli en nyfiken/flörtig ugglis istället det känns som att det kan passa vår lilla krabat som vi snart ska få stifta närmare bekantskap med! Kika in till Husmorsskolan för att se vad de andra medlemmarna i Syföreningsmötet hittat på sedan sist!

Det här är egentligen min andra ugglemössa för i ett av mina tidiga Härmapaninlägg virkade jag en ugglemössa till lilla kusinen som vi väntade på vid årsskiftet. På lördag är det dags för den 26:e härmapan (och möjligen den sista då intresset har inte varit så stort på sistone) för egen del kommer jag ha fullt upp ett tag framöver så härmapan pausar åtminstone fram till januari. Men jag vill ropa ut ett stort TACK till alla fina bloggare som deltagit under året, jättekul att så många velat delta och inspirerat med sina efterapningar pch på så vis delat med sig av fler inspirerande bloggare. Häng gärna på på lördag! Lämna gärna en hälsning med feedback, pausa eller begrava?

Fin tisdag på dig!
//Sandra

9 kommentarer:

MARIA sa...

Men ÅH!
Jag som precis blivit redo för min första Härmapa, och så ska den sluta..?
Låt det bara bli en paus! :)

Annika Berg sa...

Jättefin mössa! Och jag hoppas att Härmapan bara tar en paus :)

Julia sa...

Vilken fin bebismössa! Tyvärr finns det ingen bebis i min närhet, men om det fanns så skull jag helt klart virkat en sådan här mössa! Min blogg som tidigare fanns på www.virktantens.blogspot.se har flyttats till virktantenshorna.blogspot.se på grunnd av hackat google-konto… :)

maria sa...

oj vad söt den var

Karin-Ida sa...

Jättesöt!

Nenne sa...

Jättefin mössa!!
Och spontant - inte begrava härmapan!

Jag tycker det är ett bra sätt att ge lite cred till de påhittiga ute i cybervärlden som inspirerar en sån som mig - som är nybörjare fortfarande. Jag har bara varit med en gång men hade varit snabbare i fingrarna kunde projekten varit färdiga snabbare. Fast nu tar allt en himla tid..

Men driva en blogg tar tid och jag förstår om du vill pausa lite!

ha en bra dag

dammråttor och rabarber sa...

Underbart söt ugglemössa! Tack för många roliga härmapor, det har varit kul att fundera och fixa. Håller tummarna för dig och magen när det blir dags.
Kram Lisa.

Unknown sa...

Jättefin! :) har också gjort en förut, jätterolig att göra! Och enkel..! Kika gärna in min "nystartade" blogg, virktrollet.blogspot.se!

Rumpetuss sa...

Jag tycker härmapan är en kul ide!!! Har ännu inte varit med men det ska det bli ändring på!!! Banne mej ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...