lördag 2 november 2013

Härmapan - Rävar

Härmapan jubilerar, 25 inlägg minsann!
Virkad rävmössa inspirerade till sydda mössor!


Välkommen till den 25 (!!) Härmapan! Att det skulle bli så många Härmapor trodde jag faktiskt inte när jag drog igång "utmaningen/länkningen" för snart ett år sedan. Men visst är det jätteskoj! Så kul att så många har velat vara med, så kul att få ta del av alla efterapningar, och möjlighet att hitta till nya inspirationskällor!

Det kommer även att bli en 26:e Härmapa, den 16 november bara dagarna innan bloggens 2 års dag, men sedan får vi se... Här i Sveas verkliga punkt kommer det att vara full fart, Stor fyller 4 år och det ska kalasas både för kompisar med ett "rock kalas" och för släkt och vänner. Bebisens ankomst närmar sig och hur den närmaste tiden som 3 barnsfamilj kommer att bli har vi inte en aning om... Sedan ska det förberedas inför, lucia, jul och nyår, så en paus kommer att bli nödvändig, men jag hoppas att intresset kvarstår för deltagande så att det bara blir just en paus, eller vad säger du!?

För egen del har det blivit mycket rävar på sistone, det började med mitt inlägg till pysselstafetten där jag sydde olika fodral till vetekuddar tänkta till mina barn, kanin, uggla och räv. Sedan blev det ett inlägg till om just rävvetekudden med mönster och beskrivning. Så kom Stor med en önskan om en virkad rävkostym (!!) och jag hittade en underbar beskrivning på en virkad rävmössa som jag fortfarande funderar på att göra men tog en genväg tidsmässigt och sydde en rävmössa i "vetekudds stil" i trikå.

Men alla var inte nöjda och glada med det, lillebror (Största härmapan av alla just nu) ville ju också ha en rävmössa! Så det var bara till att sätta sig vid symaskinen igen. Denna gång tog jag det säkra före det osäkra och sydde två exakt likadana (förutom storleksgraderingen), en till Stor och en till Liten. Den första mössan är redan så smutsig att den hamnat i tvätten och i ärlighetensnamn var den aningens stor och jag var inte helt nöjd med utseendet. Nu försöker jag övertala pappan om att det kommer att bli en perfekt skidmössa för honom i vinter och att jag faktiskt kan sy en till bebisen också så att alla mina killar blir likisar! ;)

Som vanligt är alla välkomna att delta, spelreglerna hittar du här! I korthet går det ut på att inspireras, härma, dela och länka!

Välkommen att lämna länk till ditt bidrag med hjälp av länkverktyget nedan! OBS! Länken skall gå till ditt härmapaninlägg, inte till bloggens första sida, då blir det så svårt att hitta till rätt inlägg! Glöm heller inte att använda Härmapans bild i inlägg eller på din blogg!

Ha en fantastiskt fin helg!
Sandra

3 kommentarer:

Klockarbarn sa...

I dag verkar mitt inlägg passa bra hos härmapan.

Återbruk av Åsa.Li sa...

Grattis till 25 härmapor! Räv mössa är tokigt söta de verkar som nya inne grejen;-)

Anonym sa...

Du vill inte sälja en rävmössa? (: maila idenfoors@hotmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...