tisdag 26 november 2013

Virkad babymobil

Ho hoo, en skock med ugglor

Som är fina tillsammans eller var och en för sig. Stor, liten och mini

Kuliga att se på från alla hålll, även underifrån för liten bebis!

Ugglor som form syns överallt och har gjort så ett tag. Jag har själv virkat en uggleskallra och ugglemössor tidigare och sytt ugglevetevärmare. Men det är ju en så tacksam form särskilt till barn med stora uttrycksfulla ögon, kan göras pillervänliga, runda och goa och inte minst himla söta!

Jag virkade 3 stycken ugglor i olika storlek, en för var barn ( den minsta är fortfarande i säkert förvar i magen, men inte länge till....) och har hängt dem tillsammans som en mobil eller kanske ett vagnshänge? Man kan ju även göra ugglorna i bara en storlek och sätta dem på rad... det ska jag testa och om intresse finns lägger jag även ut mönstret på hur jag gjort!

Detta får bli mitt bidrag till Husmorsskolans Syföreningsmöte!

Önskar dig en fortsatt fin dag!
//Sandra

15 kommentarer:

Gloria sa...

De är sååååå fina!

Rumpetuss sa...

Men åååååhh så fina!!!

Stina sa...

Superfin!!!

Karin-Ida sa...

Men vad fina !

Anna sa...

Jättefina!

Rita sa...

Mycket fina!

Alma sa...

Jättefint!

Annika sa...

Å så fina de blev! Jag har haft de där ugglorna i min Ravelrykö jättelänge utan att det blivit av att göra dem, men nu blir jag ju ganska sugen.

Therese sa...

Superfina gillar verkligen spiralen i botten tror jag "snor" den idén till nästa uggla som ska virkas.

Anonym sa...

Åh dom är ju helt underbara! Vill jättegärna ha beskrivningen! /Karin

Anonym sa...

Hej!

Väntar också liten och tycker dessa är jättefina! Särskilt "snurran" längst ner! Kan tänka mig att det gör sig jättebra som mobil! :-)
Allt gott!
Lisa

Jo sa...

Jättefina! Jag skulle bli jätteglad om la ut en beskrivning, det skulle bli en jättebra present till en kompis ettåring! :)

Queen of Kammebornia sa...

Men oj vad söta! Och stort tack för din varma omtanke! Kram!

Malin på pastill.nu sa...

Jättefin mobil!

Alexandra sa...

Gud vilka fina ugglor:)...och så festligt det blir att sätta ihop dem till en mobil. Du skulle inte kunna skicka över beskrivningen på hur du gjort!? Vill så gärna göra en till min dotter.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...