tisdag 20 augusti 2013

Syföreningsmöte - Färdig mössa!

Såhär glad kan man bli åt mammas virkning!


Minionmössan är klar!


Enögd och med en liten kalufs!

Ta daa! Så var den klar, Minion mössan som jag skrev om i förra veckans Syföreningsmötes inlägg! Enögd, med hår och Stora sonen är nöjd, "bästa mamma" stort leende och en riktig björnkram är bästa belöningen. Jag hoppas att det inte kommer att bli något tjafs med att använda mössa när det blir kallare!

Mössan virkade jag i Tilda garn, nål nr 3 och halvstolpar. Bandet runt om virkade jag i fasta maskor och virkade fast med smygmaskor, ögat virkades också med fasta maskor och syddes fast. Till håret klippte jag små stumpar garn som jag drog igenom maskorna och slöt som en ögla.

Uppdatering 2013-08-26
För mönster till mössan, klicka här!

Kika in till Husmorsskolan för veckans Syföreningsmöte!

//Sandra

9 kommentarer:

Linnéa sa...

Jag förstår din som, gullig är den och figuren är aktuell.
Linnéa

Eva sa...

Hi, hi - vilken härlig mössa, vad bra den blev! Och sonens underbara och smittsamma leende har du fångat så fint på bild.

Kram Eva, Tinibelli

Kottekott sa...

Men vad fin den blev och vad bra det blev med det blå längst ner!!
Gjort en till min lilla med och nu är vi inne på Ediths mössa också*ler*

HönaPöna sa...

å, så fin den blev... verklig glädje, ser det ut som!

Stina sa...

Jättefin!!!

Fia sa...

Vilken härlig minion!

Karin-Ida sa...

mycket söt!

maria sa...

har för stora barn för minion .
men tycker den var jätte söt

Gloria sa...

sååå fin!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...