tisdag 13 augusti 2013

Syföreningsmöte - virkad Minionmössa

Minioner på film och snart virkad som en mössa...

Tänk vad många små sidospår jag kommer på istället för att virka klart mitt sommarprojekt, babyfilten. Visst det är ganska många veckor kvar till den lille tittar ut men det är ju även skönt att kunna bocka av lite projekt... Men jag börjar bli lite less, vet hur man gör nu, det börjar bli tungt och varmt att ha den i knät när jag virkar... Men till helgen ska den med, då blir det bilresa till Sälen för att supporta mannen som ska cykla cykelvasan, bilvirkning har ju blivit lite av filtens grej denna sommar. Senaste sidospåret är en beställning från Stor, som en regnig dag hyrde filmen "Dumma mig", en mössa som ser ut som en minion ska det bli och jag var inte sen att byta nål och garn. Virkar i Tilda färg 33 med virknål nr 3 och halvstolpar, freestylar lite så vi får se vad det landar!

Detta är mitt bidrag till veckans Syföreningsmöte hos Husmorsskolan.

//Sandra

5 kommentarer:

maria sa...

känner igen det där med att hamna på sidospår men samtidigt är det rätt ok att växla mellan arbetena . mössan ser ut att bli riktigt cool

x-handarbete-pyssel sa...

Sidospår ja... jag har lite för många sådana just nu... ska försöka ändra på det i höst!
Spännande att se mössan växa fram!

dammråttor och rabarber sa...

Hm, min babyfilt ligger fortfarande i stickpåsen. Och bebisen börjar bli stor...
Lycka till! Både med filt och med pyret i magen! /Lisa

Karin sa...

Hej, vad urrolig den blev! Vad har du för start på din mössa för jag får mina så knöliga och hur många varv gult/blått har du? Mönster helt enkelt ;-) Tack snälla för inspiration!

sveas punkt. sa...

Hej Karin!! Kolla in bloggen imorgon, mönster kommer!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...