lördag 10 augusti 2013

Härmapan - Virkade babyboots

Virkade babyboots med knäppning


Bra passform...


och snygga detaljer!
 
Använd denna bild för att visa att du är en Härmapa!


Välkommen till den 19:e Härmapan! Härmapan är en slags utmaning/samlingspunkt för alla oss som inspireras och härmas, här har vi chansen att visa upp vad vi gjort och "hylla" den som vi apat efter, bra va?! Läs gärna mer om Härmapan här!

Babyfilten som jag visat er har kommit drygt halvvägs, ungefär som lillebror som jag har i magen... Ja, precis så är det, vi ska ha en liten igen! I december väntas han komma och jag boar mer än någonsin trots att man kan tycka att det borde vara lite mer rutin med nr 3. Denna vecka har jag därför apat efter "I'am Topsy Turvy" och de söta små babybootsen. Bra mönster men lite klurigt att "virka på engelska" tycker jag, tror att jag inför nästa par (för det kommer det att bli!) skriver ned mönstret på svenska och väljer ett lite grövre garn och nål. Jag virkade med virknål nr 3 och Tildagarn så bootsen är rätt små, typ åka-hem-från-BB-storlek.

Är du också en Härmapa? Lämna länk till ditt bidrag med hjälp av länkverktyget nedan. Glöm inte att använda härmapans bild i ditt inlägg eller på blogg, länka till detta inlägg och länka gärna även till den du har apat efter!

Fortsatt trevlig helg!

//Sandra

Pssst, obs! Hallå... Länkningen ligger öppen fram till nästa Härmapa, så det är fritt fram att lämna länk ända till dess, ingen stress, välkommen att delta!

3 kommentarer:

maria syr och så vidare sa...

Stort grattis till bebisen!!! Vilken glädje!
Helt bedårande babyboots, verkligen fina!
Hoppas på att snart kunna hänga på din härmapa igen. Hade ambitionen till idag men hann inte i hamn, ska göra nya försök, gillar verkligen idén! Kram Maria

Malin på pastill.nu sa...

Men åååååh vad roligt! Stort stort grattis!! Tre är det nya två, eller fem är det nya fyra ;-)

Mjaoo, det blev 44 minuter för sent, men bättre sent än aldrig va ;-)

Malin - Stjärnflocka sa...

Stort grattis! Att vänta tredje var det bästa :) Det var ju när övriga rutiner fanns som man hann ägna sig åt det roliga "boandet".
Så otroligt söta boots!!! Blir nästan lite virksugen, men har tyvärr inte tålamod... :)
Kram Malin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...