tisdag 9 april 2013

Syföreningsmöte - virkade glassar

Glass i stora lass


Storstrut och lösglass


Sortimentet ska virkas på...


...med fler smaker!


Inspirerad av Majas fina glassar i förra veckans Syföreningsmöte så började jag lite smått virka på en "glasskiosk" i helgen. En Storstrut och lösglasskulor i "vanilj" har virkats i Järbo Soft Cotton men under gårdagens VAB:ande övergick jag till Tilda garn från Svartafåret och virkade några kulor lösglass i smakerna päron, mango och choklad. Jag har planer på att virka en strut som kan fyllas med glass, kanske en mjukglass och varför inte några bägare..? Med en gammal glasslåda och glasskopa som rekvisita kunde sjuklingen leka glassförsäljare en stund innan glasskulorna fick tjänstgöra som last på timmerbilen.

Sedan förra mötet har jag förutom att virka glassar, virkat blommor som en tok och skickat iväg ett av mina mobilfodral till Indonesien!
Se Husmorsskolan för fler medlemsbidrag!

Fin tisdag på dig!
//Sandra

11 kommentarer:

Erik sa...

Du är bäst!!

Fröken Foto sa...

Åh, de är ju helt underbara!!! Nästan så jag önskar att mina barn var mindre *ler*
Tack snälla för den fina kommentaren hos mig.

ha en fin dag.

kram kram Malin

Bara Sara sa...

Så fina! Garanterat kalorifria!

MammaElva sa...

Åh, vilka fina! Mina tjejer skulle älska dem! kram på dig!

Annlin:s sa...

Riktigt fina glassar!
Kram
Anneli

Stina sa...

Jättefina glassar! Barnen här skulle älska dem (tyvärr är jag inte så förtjust i att virka dem, hur fina de än är...)

Eva sa...

De är så läckra!
Ska försöka mig på när mitt projekt "lära virkning" fått lite fart:)

Melinda sa...

Åh, så fina!
Önskar verkligen att jag kunde virka!

/Melinda

x-handarbete-pyssel sa...

Härligt med en glasskiosk!
Och när det dessutom kan vikariera last till timmerbilen så kan det väl inte bli bättre leksak?! ;)

CreandoPhoto sa...

Underbart och helt rätt i tiden! Är det GB:s nya sortiment som ska presenteras framöver tro? :)

Kramar

Alviti sa...

Härlig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...