lördag 6 april 2013

Härmapan - virkade blommor

Virkade blommor på höjden

i pastelliga färger

Blommor kan träs på tråd

Eller dekorera riset

Fina i vitt, nästan som körsbärsblom
Använd denna bild för att visa att du är en härmapa!


Välkomna! Idag är det jubileum minsann, den 10:e Härmapan! Jag har blivit beroende, alldeles fast av att virka blommor. Små enkla, söta blommor i alla möjliga färger.  Mönstret hittade jag när jag googlade på "virka blommor" och kom till Stickigs blogg och det fina och otroligt beroendeframkallande blommönstret! Plätt lätt, snabbt och fint, 3 önskningar i ett ;) Vad kan man då göra med alla dessa små blommor? Ja, ni har ju sett dem som dekoration på mobilfodral som jag virkat och igår fick jag en hint om att en liten bebis i vår närhet skulle behöva ett hårband med kanske en blomma på!

Har du varit en härmapa? Härmapan är en sammankomst för oss som inspireras så mycket av andra att vi härmas och här har vi chansen att visa upp vad vi gjort och samtidigt lyfta fram inspirationskällan på ett hedrande sätt! Vill du läsa mer om vad Härmapan är så kan du göra det här!

Trevlig helg!
//Sandra

Välkommen att lämna länk till ditt bidrag med hjälp av länkverktyget nedan!


12 kommentarer:

Malin på pastill.nu sa...

Så fina blommor! Älskar bilderna

maria syr och så vidare sa...

Åh va många härliga färger! Fina!
Nu har jag äntligen fått till en härmapa igen, gillar verkligen din utmaning!

maja...Style & Life by Leia sa...

Supersöta blommor...och perfekt för en sån där pollenallergiker som mig som hostar och frustar och halvt dör när det plockas in fina blommor utifrån:)

Annika GW sa...

Jättekul att läsa alla härmapors inlägg! / Annika

CreandoPhoto sa...

Vilka härliga blommor du har fått till! De bara lyser våååår!

Kramar

Bara Sara sa...

Åh så fint foto på alla dina fina virkade blommor!

Annlin:s sa...

Verkligen fina blommor!!
Kram
Anneli

Anonym sa...

Underbara färger och fina blommor! Härligt att få se vad alla härmapor hittar på.

Anonym sa...

Underbara färger och fina blommor! Härligt att få se vad alla härmapor hittar på.

dammråttor och rabarber sa...

Så fina små blommor, skulle kunna pynta mycket med dem, alltifrån kläder till hårspännen. /kram Lisa

Karin-Ida sa...

Vilka finablommor, nu blir jag också sugen på att bli en "härmapa"
Varma vårhälsningar från Wien

Nenne sa...

såg bilden på apan på några bloggar för ett tag sedan. NU har jag lagt upp härmapan hos mig för en sån är jag!

Länkar pyssel annan dag, smygbloggar på jobbet...

Ha en bra dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...