torsdag 11 april 2013

Någon maska och något stygn...

Bild från en loppad syslöjdsbok!

 

För ett tag sedan fyndade jag en hel hög med fina handarbetsböcker och häften när jag var på loppis. En av dem var en syslöjdsbok för årskurs 3-9 från början av 60-talet, bilden ovan är från den. Boken innehåller allt från knyppling, virkning och en hel massa stygn! Jag har lärt mig bland annat att det inte heter "upp och ner stygn" som jag har skrivit bland annat här, utan att det heter förstygn! Bilderna är fantastiska, enkla, rena och ändå så fullständiga!

Har mest VABat denna vecka, försöker få till en maska lite här och var och något stygn har jag sytt. Sjuka barn som nästan känns för friska för att vara hemma men samtidigt friska barn som är för sjuka för att vara på dagis. Energi till max ena stunden, gnäll och film nästa för att sedan leka lite, bråka med brorsan... Stor och jag har läst Castor Syr och ska idag sy ett förkläde, så att vi kan baka äppelpaj på lördag för det är gott! Resonemanget står Stor för och jag hjälper gärna till och syr!

Trevlig dag!
//Sandra

2 kommentarer:

HönaPöna sa...

Vilka fynd...!
Här har vi vab på precis samma sätt som du beskriver, hoppas på en frisk vecka nästa vecka!

Jessica sa...

Jag är grymt avundsjuk!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...