måndag 29 oktober 2012

Smygstart...

Julgirlang...

av papperscirklar och tårtpapper

Underifrån

Igår smygstartade jag lite julpyssel medan en liten sjukling vilade middag inne och den andra busen sov gott ute i solskenet. Utstansade cirklar i olika färger och några tårtpapper lades samman 3 och tre, sydde en sammanhängande söm mittöver och sedan vecklade jag ut dem så att de blev som bollar. Ett litet test, men jag tror att jag ska spinna vidare på idén!

Har du gjort en liknande girlang, har du något tips? Jag tyckte att min maskin ville trassla till trådkedjan onödigt mycket mellan bollarna, kanske ska sy fast en tråd/band?

Idag är jag hemma och VAB:ar, sjuklingen är fortfarande febrig och den andra busen känns också rätt loj, lägger pysslet på hyllan och ägnar mig helt och fullt åt bokläsning och tågbanebygge istället!

Ha en fin dag,
Sandra

4 kommentarer:

Fröken Foto sa...

Åh, så fint!!!
Det måste jag också prova ;)

kram kram och tack för tipset

Le petit jardin sa...

Va fint och roligt pyssel du har haft :)

kram kajsa

CreandoPhoto sa...

Jättefint! Jag har inte provat sådan girlang ännu, men det ska jag göra i år. Blev ursugen nu när jag ser din... :)

Kramar

Frida - Pärlverkstan sa...

Så fint :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...