måndag 21 maj 2012

Så var långhelgen över

Så här kan man känna sig en måndag...


En helg som för vår del började med en torsdag med regn, kyla, brasa, snickrande och mys. Övergick i en fredag då jag skulle jobba, steg upp i ottan och for iväg men hann knappt med en kopp kaffe och lite jobb innan maken ringde hem mig -magsjuka! Snopet men vad annat göra än att åka hem igen, bädda ner mannen och ta med småbusarna på uppdrag. Fredagsmyset blev reviderat men uppdaterat på barnfilmsfronten.

Lördagen startade med att turen kommit till mig att ligga utmattad med frossa/feber och känningar i magen, övergick hyggligt och dagen avslutades med händerna i jorden. Snyggade till rabattkanter, planterade om några växter, rensade ogräs och funderade. Funderade på allt och ingenting men framförallt på hur rogivande det var att krafsa omkring i jorden... Hur kommer det sig?

Söndagen som började alltförtidigt, fortsatte i rasande fart och slutade med blåmålade naglar i ett försök att införa lite mer glamour i mitt liv eftersom jag mest känner mig som den uttorkade kvisten på bilden. Men både maken och jag kan konstatera att effekten snarare blev något av fjortis wannabe, ja ja en måndag kan ju börja värre. ;)

Hur börjar din vecka?

// Sandra

4 kommentarer:

MammaElva sa...

Här börjar man veckan med omålade naglar... Men lacket står fortfarande på vardagsrumsbordet (sedan två veckor) redo att användas så fort jag får lite tid över...
Idag ska jag försöka gå bort träningvärken jag fått av att gå. Får väl se hur det går...

Du verkar ha haft full rulle och jag hoppas att du får chansen snart att samla energi igen. Fjortisnaglarna kanske hjälper ändå? Ha en fin måndag! //Elin

Emma sa...

Ha en härlig måndag och ta hand om dig! :)

Hildas hem - Sofia sa...

Så mycket som kan hända på en långhelg- Det blir ju inte alltid som man tänkt sig. Hoppas att du är helt frisk nu.

Ha ha! Blå naglar är ju just vad jag har - är jag en fjortiswannabe?! :)

Jag önskar dig en fortsatt fin kväll!
Kram Sofia

CreandoPhoto sa...

Min vecka började med ledigt! Fint som snus!

Hoppas att ni mår bra nu och att ni får njuta destu mer nästa helg. Även om den inte är lång...

Kramar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...