onsdag 30 maj 2012

Dagens boktips

Roliga tips

I helgen var jag en sväng på myrorna och med mig i påsen därifrån låg förutom några knappar och en fyndpåse med bomullsgarn, denna bok. "Nyfixat 57 projekt för dig som gillar återbruk" av Ann Sjöstedt och Marit C Engstedt. En kul ny bok med lite annorlunda och knasiga idéer på vad du kan göra med dina loppade fynd. En handfull svenska formgivare är också med och visar ett omgjort projekt, förutom lite historia och bakomkulisserna om myrorna! Skoj tycker jag! Kolla in den du också.

Vilken är din bästa makeover av ett loppat fynd?

// Sandra

6 kommentarer:

MammaElva sa...

Åh, vad kul! Den boken vill jag gärna ha. Är ganska dålig på att ge mina fynd makeover mer än lite färg. Men jag älskar min kista som jag målat och som nu används som soffbord i bibblan :)
Ha en kanondag! /Elin

Anonym sa...

Den ska jag införskaffa!:)

CreandoPhoto sa...

Rolig bok! Jag håller utkik!

Min bästa loppismakeover...? Hm, idag säger jag vardagsrumslampan. Eller möjligen skåpet i vardagsrummet, som gick från teak och rätt fult till vitt och ek och precis i vår smak. Eller det runda bordet....eller..... Vet inte, helt enkelt :)

Kramar

CreandoPhoto sa...

Jo, nu vet jag! Kanske inte loppis, men väldigt second hand. Husvagnen. Det är min favorit! :)

Kramar

Galenskap och lite allvar sa...

Sådana böcker gillar jag!!!! Tack för bra tips...den ska jag sätta klorna i....om jag nu hittar den. I stundande ögonblick så blev det stiltje...vad har jag för nåt loppismakeover, du jag återkommer.

Ha det gott!

Kramelikram Veronica

Bruno och Mig sa...

Vilket bra boktips. något för oss alla som gillar nötta och stötta saker. Jag ropade in min gammelfarbrors skrivbord på auktion för 50 kr. Jag var 12 år gammal och blev förälskad. Det var mörkbrunt och "tungt". Jag hade det i mitt "flickrum" men sen hamnade det i ett uthus i mitt föräldrahem, men för tre år sedan upptäckte jag det på nytt och målade det vitt. Nu är det en av mina favoritmöbler.

Kramar
L

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...