torsdag 3 maj 2012

Om att överleva...


Så skönt att se att den är på gång!

Jag blev så glad att se att rabarbern faktiskt hade överlevt! Vi har varit lite oroliga att den kanske strök med av den något något omilda behandlingen då vi förra året grävde upp hela tomten. Sedan snön smälte bort har det inte synts mer än förmultnade stjälkstumpar, men visst är det liv i den gamla godingen än! En annan som också överlevt är jag, jag överlevde första jobbdagen om än rätt trött och full av intryck!

Ha en fin dag!
// Sandra

4 kommentarer:

MammaElva sa...

Nämen, hej lilla rabarber! Våra har också börjat sticka upp och jag la en hink över dem. För det har jag hört att man ska göra om man vill ha fina mjälla stjälkar snabbt.
Tur att första dagen gick bra!
Ha en fin andra dag :) //Elin

Emma sa...

Rabarber är så gott! Särskilt i paj. Skönt att första jobbades gick bra :)

Bruno och Mig sa...

Tur att den klarade sig. rabarberpaj är så underbart gott.
Skönt att första jobbdagen gick bra.

Ha en skön kväll

L

Malin på pastill.nu sa...

Oj, jag har aldrig sett rabarberblad när de är på väg att växa. Det ser lite... creepy ut, haha! Vad skönt att du klarade första jobbdagen :-)

Det var min sambo som fick konservburken med kärleksbrev och chokladpraliner :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...