tisdag 30 juli 2013

Syföreningsmöte -textil makeover

Nya textilier i vårt sovrum!

Igår hängde jag upp gardinerna så nu får min textila makeover i sovrummet anses klar. Från brun/beige till mer grafiskt i svart-vitt med lite accent av gult! Matta och svartvita kuddar är från IKEA serien stockholm, den svarta pläden är också från möbeljätten men IKEA PS. Det gula tyget med elefanter är från svenskt tenn designat av Estrid Ericsson, jag snålade lite och köpte bara en halvmeter till mina två kuddar och skarvade med vitt linnetyg på baksidan. Jag är nöjd, mannen är nöjd för att jag är nöjd och stora sonen gillar gult och den yngre gillar elefanter! ;)

Det blev lite gult elefant tyg över och jag har lite svart över sedan tidigare, även en superfin grå liten stuvbit av tyget Aristidia. Tänkte att det skulle kunna bli en liten lapptäckespläd till spjälsängen som senare i vinter kommer att flytta in igen... Någon vänlig själ som har något av ovanstående tyger till övers som jag skulle kunna få köpa?

Titta in till Husmorsskolan för fler Syföreningsmötes bidrag.

//Sandra

7 kommentarer:

HönaPöna sa...

Så fint du har gjort det... svart, vitt och gult är så snyggt ihop!
Och en ny familjemedlem på väg...? grattis!

myrica sa...

Så härligt när man hänger upp nya saker det blir så himla fint.
Du har fått till det snyggt.

Stina sa...

Jättefint! Och grattis till att det blir tillökning, jag hoppas på det jag med men sambon är inte riktigt inne på samma tanke...

Gloria sa...

Så finbt det blev!
Panduro har REA! jag köpte igår 15 st tygbitar (50x70 cm) för 10.50 kr styck! 70% rabatt på dem :D

Camilla sa...

Det blev jättefint, färg blir man glad av och så klart skall ni få tillskott i familjen så dubbel lycka. Lycka till
Camilla

Rumpetuss sa...

Superfint!!! Grattis till lilla Pyret....

Ann-Sofie sa...

Mycket snyggt. Jag är så avis på er som kan ha så fina och välbäddade sovrum. Vi har kvalsterallergi i huset så det skall vädras sängkläder hela dagarna här. Inga bäddade sängar i detta hus, hur slarvigt det än må se ut.

Glädjer mig åt din fina makeover.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...