lördag 13 juli 2013

Härmapan - Virkad bläckfisk

Virkad fröken bläckfiisk med snurriga armar...

...blev till en välkommen till världen present till liten tjej!
Använd denna bild för att visa att du också är en härmapa!

För några månader sedan blev jag uppmärksammad om det fina neonatalprojektet som Babydjungeln startat, "virka en bläskfisk och skänk till neonatalavdelning nära dig". Bläckfiskens skruvade armar påminner barnet om navelsträngen och tiden i magen vilket ger de små trygghet.Våran Stor föddes i v. 34 så vi har erfarenhet av livet på prematur (neonatal) avdelning. Då fanns det inga bläckfiskar, men jag skulle gärna virka en hel drös för att hjälpa de små! Tiden med blippande maskiner, larm, invägningar, sondmatning och värmedyna blir lättare om man ser att den lille är trygg.

Jag har inte kommit mig för tidigare men jag ville testa att virka en för att se hur det var (kan man bara virka fasta maskor, använder bomullsgarn som tål 60 graders tvätt och är noga med monteringen så är det inga problem!) och samtidigt så behövde vi en present till en ny liten tjej som kommit till världen! Denna lilla tjej föddes precis i rätt tid och har dessutom hunnit bli 3 månader men bläckfisken verkar vara intressant ändå och får bli mitt Härmapan bidrag denna vecka.

Har du apat efter någon? Vill du vara med? Som vanligt gäller att inspireras, härma, hylla och länka! Använd härmapan bilden ovan i ditt inlägg eller på din blogg och länka till detta inlägg, vill du läsa mer om vad härmapan är kan du göra det här!

Lämna länk till ditt bidrag med hjälp av länkverktyget nedan!

Önskar dig en fin dag!
//Sandra


3 kommentarer:

dammråttor och rabarber sa...

Så fin bläckis!!! Läste för några dagar sedan i tidningen om just såna här bläckfiskar, ett reportage om för tidigt födda barn. Att bläckisar kunde göra sån skillnad för ett så litet barn visste inte jag. /Kram Lisa

Maria O. sa...

Vilken fin bläckfisk och för vilken bra sak du virkar dem! Att bläckfiskens snurriga armar påminner den lille om navelsträngen visste jag inte.
Kram Maria

Anonym sa...

Sigrid tycker jättemycket om bläckfisken! Tack igen! Kram Malin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...