tisdag 12 mars 2013

Syföreningsmöte - en påbörjad mössa

Pippifärger men annan randing

påbörjad mössa till Liten

För ett tag sedan påbörjade jag en blå mössa i Tilda garn, som jag tänkte att Liten skulle kunna ha till våren. Men, när den nästan var klar insåg jag att den inte alls skulle passa, gillade inte formen och den hade blivit på tok för vid... Repa upp repa upp och under tiden har vi hunnit köpa en vårjacka som går i mörkblått med ljusblå och röd/vita detaljer. Så jag började om. Gillar pippimönster och var lite sugen på att virka en sådan, men vitt på barnmössa kändes mindre lämpligt så jag har gjort en annan randning som ändå får lite pippikänsla, eller?!

Det här får bli mitt bidrag till dagens syföreningsmöte. Men kolla gärna in gårdagens uggleskallra, med mönster!

//Sandra

3 kommentarer:

MammaElva sa...

Åh, vad fin! Så du kan!
Ha en fin kväll! kram elin

Maria O. sa...

Absolut Pippi-känsla! Och så fin din uggleskallra är! Du är otroligt duktig på att virka.
Såg förresten utmaningen i att berätta åtta saker om sig själv. Jag antar självklart utmaningen och ett inlägg kommer någon gång under veckan.
Kram Maria

Galenskap och lite allvar sa...

Vilka vackra färger det blev på mössan!! Sonen kommer garanterat att bli kalasfin och väldigt söt i den. Den påminner om dem som alla i vår familj har...Sverigemössan. Det enda som skiljer dem åt är storlekarna. Har inte haft den på ett tag, jag kanske skulle ta fram den innan vårvärmen kommer. För den kommer väl snart va???

Ha det gott!
Kram Veronica

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...