onsdag 5 december 2012

Pyssliga kottar

Kottar

Jag är så glad att jag hann med att ta in några tallkottar innan snön kom, för nu göms de under säkert 30 cm snö och kommer kanske fram först till våren. Jag tog in dem för jag har planer på att använda dem vid juldukningen, men det tog några dagar innan de öppnade sig och jag kunde testa min idé... Jag ska prova lite till, så mellan pyssletesten och fotosessionerna ligger de (faktiskt himla fint) på kakfatet och väntar.

Appropå kottar så är mina små busar krassliga igen så idag är det jag som jobbar förmiddag och kurerar sjuklingar på eftermiddagen och maken tvärt om. Kan hända att kottarna på bilden får vara med och pyssla lite då.

Vad skulle du göra om du hade 8 tallkottar som bara låg och väntade?
//Sandra

6 kommentarer:

MammaElva sa...

Jag ångar att jag inte letade upp kottar innan snöstormen kom. De är ju vackra att bara ha i en burk som pynt!

Ha en fin dag och krya på lillkottarna!

Bara Sara sa...

Om jag hade åtta kottar?? De är ju fina som de är så kanske i en vacker glasskål bara? Kram Sara

mest virkat sa...

Jag smetade på lite glitterlim längst ut på mina 5 ktallottar :-D Så glittrar de fint om man har dem i närheten av tända ljus :-D

Queen of Kammebornia sa...

Ja, njuta antagligen, de är så vackra! Kram!

Annlin:s sa...

Vilken tur att jag hade några kottar kvar sedan förra året.

Önskar en trevlig torsdagskväll!
Kram
Annlin:s

Helena, Craft and Creativity sa...

Jag vill gärna se hur dina gnistrande kottar blev! Det låter jättefint! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...