lördag 15 december 2012

Härmapan - Pyssel med Washitejp

Värmeljus piffade med washitejp

Höjer mysfaktorn på några sekunder

Washitejpsförvaring på galge

eller rättare sagt björkpinne med hängare från galge



Använd gärna denna bild för att visa att du är en Härmapa!


Välkommen till den andra omgången av Härmapan! Denna gång har jag inte bara härmat en utan två, men den gemensamma nämnaren heter washitejp! Jag har redan gjort flera inlägg med washitejpade värmeljus, men jag gör det igen för jag tycker idén är så genialisk, allt du behöver är värmeljus, washitejp (eller annan mönstrad tejp) och några sekunder. Du tejpar helt enkelt bara tejpen runt värmeljuskoppen och klipper av! Jag önskar att jag kommit på det själv men det är Veronica med bloggen Våga skapa som varit så påhittig.

Att förvara tejperna på galge har jag apat efter Frida på Trendenser, hon använde sig av en vanlig galge men jag tog en björkpinne och en hängare från en galge och gjorde mig en ny naturlig galge(som är en annan efterapning på "naturlig" galge, men var jag sett det kommer jag tyvärr inte ihåg...) och trädde på rullarna. Snyggt och smart att ha det samlat på ett ställe!

Är du en Härmapa så lämnar du en länk till ditt bidrag med hjälp av länkverktyget nedan. Vill du bli en Härmapa är det bara att hoppa på tåget, kortfattat går det ut på att "inspirera andra med kreativitet inspirerad av annan part som lyfts fram och hyllas" ;) Här kan du läsa mer!

Ser fram emot att få se era efterapningar, och önskar alla en riktigt härlig helg!
//Sandra



13 kommentarer:

Fröken Foto sa...

Så fint med ljusen och förvaringen är ju underbar! Jag måste nog nästan köpa sån där tejp... verkar kul ;)

Idag kom jag ihåg det... men det kommer i eftermiddag *ler*

kram kram Malin

maria syr och så vidare sa...

Så himla fint och genialiskt enkelt sätt att piffa till värmeljusen och vardagen! Kram Maria

Anonym sa...

Riktigt snyggt ju :)
/Kram

mest virkat sa...

Måste köpa sån tejp. Verkar kul. Mitt inlägg kommer under dagen ;-)

Bara Sara sa...

Jag har både washi och ljus hemma så tack för inspirationen till eftermiddagens pyssel!

Fröken Foto sa...

vet inte om det är hjärnan som stannat eller om det helt enkelt bara är knas i datorn, men jag får inte länkat som jag tänkt mig ;)

MammaElva sa...

Vad fint du har gjort! Härmas är grejen!

Ha en fin dag! Kram

mest virkat sa...

Råkade visst skicka fel länk i första försöket :-D

mest virkat sa...

Förresten.....var köper du din tejp?

Anonym sa...

Gillar härmapa idéen! Har försökt länka till min blogg, men misslyckas. Hoppas det är ok att länka här :)

http://dreamsofm.wordpress.com/2012/12/15/harmapa-2/

Malin på pastill.nu sa...

Gillar gillar! har också tänkt göra det där med galgen och värmeljusen :-)

Annlin:s sa...

Jättefina! Var köper man det? Panduro?
Kram
Annlin:s

sveas punkt. sa...

Jag har köpt en del på Panduro och en del på Ckas Olson! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...