tisdag 26 juni 2012

Tips från jobbet

Smörkniv som bordsplacering

Dukat för lång sittning


Idag har jag och en kollega, bland annat, gjort en somrig dukning på ett podie. Sommarfest var ledordet och en trädgårdsmöbel skulle vara med. Vi blandade svarta och vita tallrikar med en mer romantisk rosa, kökshanddukar fick bli servetter, flaskorna pyntades med blommor och som bordsplacering skrev vi namn på smörknivar och knöt en rosett av en riven tygremsa (samma tyg som vi använde till duk) runt om. Enkelt men lite busigt effektfullt, eller vad tycker du?

// Sandra

Pssst, får be om ursäkt för dålig bildkvalité men att fota inomhus i lysrösrbelysning är ingen höjdare...

11 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Sandra!
Läcker dukning! Verkligen kreativt.

Kram

Bruno och Mig sa...

Jättefint! Jag skulle bli kalasglad av att sitta till bords när ni gjort så fint.

Ha en bra kväll
Kramar Louise

Emma sa...

Kul idé :)

kavallinskan sa...

Vilken rolig idé med smörkniven!
kram

Galenskap och lite allvar sa...

Snygg dukning över huvudtaget och smörkviven var en cool grej, tycker jag. Tack för tipset!

Ha det gott!
Kramelikram Veronica

Mia sa...

Tjusig dukning och kul ide med smörkniven. Då får man även användning av de efter middagsbjudningen:-)

CreandoPhoto sa...

Jag gillar faktiskt allt. Kökshanddukar som servetter och revan som är knuten runt smörkniven som fick bli placeringskort. Kanonfint!

kramar Kicki

Victoria - Elvira Spekulerar sa...

Vad fint och kul idé med smörknivarna. Jag suger åt mig all inspiration jag kan nu inför mitt kommande 40-års kalasande.

Kram Victoria

Hildas hem - Sofia sa...

Jättefint! Dukning är verkligen kul och det går ju att variera i oändlighet. Kul idé med smörknivarna :)

Jag önskar dig en fin dag!
Kram Sofia

Malin på pastill.nu sa...

Jättefint! kikade på de fina kökshanddukarna senast igår :-)

MammaElva sa...

Snyggt! Suger i mig tips och idéer som en svamp just nu :) Ha en fin dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...