torsdag 10 oktober 2013

Supersnabbt piff

Omfixade tofflor!

Fick dessa tofflor/strumpor för flera år sedan, varm och go mockatoffel med en påstickad strumpa. Praktiskt ioch för sig för den värmer ju hela vristen och så... Men när man som jag just nu är rätt rund och go om magen är det bara enkelhet som gäller. Böja mig fram för att dra på strumptofflorna finns inte, så jag tog fram saxen och klippte förskiktigt bort strumpan och sedan för att dölja hålen som blev kvar virkade jag en liten smygmasksöm runt kanten. Det blev snyggt tycker jag och framförallt så kan jag nu bara sticka in fötterna utan en massa gymnastiserande för att få varma fötter!

//Sandra

4 kommentarer:

HönaPöna sa...

smart och fint...!

maria syr och så vidare sa...

Bästa sortens projekt, att göra något fint och användbart av något man redan har men inte använder. Ser riktigt varma och goa ut!

Runge form - Karin sa...

Fiffigt :-)

Susannesblogg sa...

Snygga tofflor! Du har visst glömt lägg till länkverktyget idag till härmapan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...