söndag 15 januari 2012

Tuffaste utmaningen!

Jag bloggar från köket, nära till kaffe och kanske en kaka...
Till höger syns ett litet monster, mer om det en annan dag!

Jag har blivit utmanad! Det är Jenny på Nilsonsskahuset som utmanar mig att besvara tio (10) frågor och sedan berätta sju (7) saker om mig själv!

Utmaningen ska skickas vidare till tio (10 ) andra bloggare. Men jag passar på det och uppmanar istället mina läsare att anta utmaningen, om ni gör det så får ni gärna länka tillbaka till mig så att jag får läsa era svar! :)

Här kommer mina svar men ta det med en liten nypa salt... :)

10 frågor

  1. favoritlåt? Länge sedan jag tog mig tid och lyssnade på musik, nu blir det mest radioskval.
  2. favoriträtt? Pasta och köttfärssås, det tröttnar jag aldrig på!
  3. vad gör dig irriterad? Oljud, osynkat ljud som både tv och radio igång samtidigt.
  4. när jag är upprörd... Behöver jag prata om det.
  5. favorithusdjur? Tycker om katter men vill helst ha det djurfritt hemma!
  6. svart eller vitt? Svårt, båda mina favoritfärger. Men jag väljer nog vitt som bas med lite detaljer i svart :)
  7. min största rädsla? Att något händer mina barn
  8. min vardagsattityd? Fantastisk :)
  9. vad är perfektion för mig? Det bästa och lite till
  10. mina dåliga vanor? Kommer ju aldrig isäng på kvällarna och klagar sedan på att jag är trött... Skärpning!

7 saker om mig

  • Är rätt usel på att vattna blommor
  • Tycker inte om när andra går omkring och borstar tänderna
  • Älskar kosymfilmer och serier som "DownTown Abbey"
  • Har varit nära att ge upp den här utmaningen minst 3 gånger nu...
  • Skulle vilja lära mig att dreja, tror det är min grej
  • Har alltid varit skeptisk mot akupunktur men hoppas nu att det är hjälpen mot mina onda vrister
  • Slösar bort allt för många timmar på www

Jennys Utmaning : Varifrån bloggar du?
  • Jag bloggar nästan uteslutande från vår bärbara dator som står rätt stationärt i köket... Köket som på någotvis är hjärtat i huset på vardagarna. Nära till kaffe, kanske en liten kaka och nära till sovande pojkar utanför dörren...
  • Har testat att blogga från telefonen men tycker att bilderna blir så dåliga och eftersom alla bilder är tagna med mobilkameran är de redan rätt dåliga och behöver inte bli ännu sämre.
  • Men jag läser en del bloggar, kollar lite statistik och kommentarer från telefonen på stående fot, sittandes i soffan eller i smyg medan vi bygger med lego.
Antar du denna tuffa utmaning?

// Sandra

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...