söndag 2 juni 2013

Söndagsbilden



Denna lilla söta blomma hittade jag under gårdagens skogspromenad med Liten. När jag skulle plocka den, för jag ville så gärna fota den men i bättre ljus, följde hela roten med upp, det var ju inte min mening. Men roten var ju väldigt vacker den med så nu står lilla blomman i ett vattenfyllt snapsglas på bänken i matrummet.

Förutom att jag gillar utseendet på blomman så får den "från rot till blomma" även stå för min söndag. Idag kommer jag faktiskt att vara på jobbet för att tillsammans med mina kollegor färdigställa det allra sista inför premiären av ett helt nytt kökssystem imorgon. Jag jobbar på IKEA som inredare och för snart ett år sedan fick jag vetskap om METOD, i januari började detaljplaneringen på riktigt och de senaste 5 veckorna har det byggts, kaklats, snickrats och piffats i det fördolda för att imorgon vara premiär landet över, spännande!

Medan vi filar på det sista på "blomman" så önskar jag er en finfin söndag!
//Sandra

Ps. Fler söndagsbilder hittar ni på Fabriken

3 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Härlig bild! Fint med alla blommor nu.
Spännande med nya kök, det måste jag gå in o titta på, kram Suss

Maria O. sa...

Jättefin bild!
Ditt jobb låter som rena drömjobbet :)
Kram Maria

Ps. Glömde att svara på din fråga om mjukglassen. Nix ingen glassmaskin. Jag köpte en mjukglassmix från Arla som vispas med vanlig elvisp och sedan ställs i frys ca 3 timmar för att sedan vispas mjuk igen. Lätt men inte så gott som vi trodde att det skulle vara. Vi testade jordgubbssmaken men den var vattnig och konstgjord i smaken.Ds.

Trådanten sa...

Du har plockat en skogsstjärna. Visst är det ett fint namn på en blomma!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...