måndag 3 november 2014

Pysselmåndag

Camofant

Sydda elefanter från idé till verklighet...
På måndagar är det grabbarna och jag som hänger, dagisfri dag, pappan jobbar och vi pysslar! Förra måndagen lekte vi skola, vi hade svenska, matematik och slöjd. På slöjdlektionen syddes elefanter! Idén kom från pojkarna, de valde även tyg och bestämde om ögonens färg men jag fick klippa, sy, vända och stoppa det mesta. Men jag tycker om när vi gör saker tillsammans, att de får se att det går att göra mycket själv, att det inte måste köpas, att det går att anpassa, variera och förändra utifrån sina egna önskningar!

Idag är det måndag igen och vi är snart igång med pysslandet, filmjölkslastbilen ska få hjul, ett bokmonster ska få ögon och Mellan vill skapa en orm!

Hur ser dina måndagar ut?

Kram, Sandra

1 kommentar:

HönaPöna sa...

Vilka härliga elefanter... och jag gillar också den där känslan att man kan göra saker till barnen. Nåt som blir eget och unikt och att allt inte bara behöver köpas.
Jag är ledig varannan måndag. Min man varje. Så vi brukar hänga med Gideon medan Hilma är i skolan. Just idag blev det en tand lagad och en katt kastrerad!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...