torsdag 25 september 2014

Äppel päppel...

Äpplen - Äppelmos - Äppelburkar



Vi har bara två äppelträd och de ser inte mycket ut för världen, tycker att fåglarna tagit mycket men ändå har jag kokat 12 liter äppelmos i höst! Det mesta är infryst men en del "gå-bort-burkar" har det blivit!

Jag har dekorerat burkarna på "klassiskt" vis med rutigt, taggsaxklippt tyg och rosett, men även med en virkad "äppeltopp" och en lite mer avskalad variant med 2 papperslöv och en liten knopp som limmades på burkens lock!

För två år sedan virkade jag ett annat typ av lock till min blåbärsburk, bild och beskrivning hittar du här!

Hur dekorerar du dina sylt burkar?

// Sandra

2 kommentarer:

Jo sa...

Vi fick inte så många äpplen i år, men något borde vi kunna hitta på med de få vi har. Jag återkommer med syltdekoration i sådana fall. Jag funderar nämligen på att göra egna etiketter med min cameomaskin! :)

Rumpetuss sa...

Mumsigt med äppelmos o serverat i såna fina burkar!! Har själv inga egna äpplen men fick gott mos av svärmor! Mums!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...