tisdag 17 juni 2014

Rabarber som saft och smulpaj

Rabarbersaft på flaska

Lite syrlig, frisk och läskande!


Springa en lördagkväll vid 19 tiden är det typ ingen som gör har jag förstått, mötte nämligen inte en levande själ under min runda. Tror inte att det är så många som kokar rabarbersaft en fredagkväll vid 22.30 heller... Men det gör jag! Det blir liksom lite udda tider för att få det att gå ihop ibland!

Vår rabarber ser inte mycket ut för världen i år heller men våra snälla grannar som är till åren låter oss ta så mycket vi vill av deras gigantiska rabarber, och jag var inte blyg, tog ett par kilo och fick till både rabarbersaft efter det här receptet och en smarrig smulpaj efter det här receptet (som egentligen är ett äppelpajsrecept men om man strör på lite socker på den skurna rabarbern och pudrar över lite potatismjöl så blir det Mums! Ännu mera mums om man även adderar ett par matskedar sirap och vaniljsocker i smulet...)

Idag är det syföreningsmöte men något handarbetat har det inte blivit på sistone och idag, med regn ute och småhängig grabbtrio inne tror jag inte att jag vågar hoppas på att det blir något heller...

Ha det bäst, Sandra

1 kommentar:

Jo sa...

Det ser gott ut! Planen är att vi också ska göra saft mm av vår rabarber. Efter att ha delat vårt gamla bstånd och flyttat det, har det verkligen löpt amok och vi har hur mycket som helst! Roligt! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...