tisdag 3 september 2013

September och sommarprojektet är avslutat!

Den virkade babyfilten är klar!

Virkad i Järbo soft cotton och nål nr 3.5

Grå, gul, vit och svart!

Påbörjad i juni och har hängt med hela sommaren...

Med 20 minuter till godo på augusti så blev sommarprojektet -den virkade bebisfilten, äntligen klar! Det var kul att planera den, det var kul att virka de första ränderna men sedan har det varit en lång transportsträcka med några sidospår innan jag nu alltså har avslutat den. Trådarna är fästa, filten fuktad och sträckt. 67 cm bred och 96 cm lång och 12006 virkade maskor! Yes, jag känner mig faktiskt ganska nöjd! Filten är klar men bebisen får allt vänta ett par månader till innan han får testa den.

Jag fick lite garn över och har redan börjat på en liten bläckis, har planer på att virka några flera tossor och de senaste dagarna har jag googlat loss på babynest... Vem vet, har jag en ny Härmapa på gång..? Har du? På lördag är det dags igen, läs mer här!

Kika in till Husmorskolan för att se vad övriga medlemmar har hittat på i veckans syföreningsmöte!

//Sandra

13 kommentarer:

Linnéa sa...

D U K T I G T!
Du har riktigt räknat maskorna :)
Jättefin, kan du sticka en i full storlek åt mig :)
Linnéa

Stina sa...

Fint!! Imponerad över att du suttit och räknat alla maskor *hehe*

Annika sa...

Snyggt, vilken fin färgkombination!

x-handarbete-pyssel sa...

Inte illa att bli färdig på en sommar!
Verkligen finfin filt!

myrica sa...

Så fin filt.

Återbruk av Åsa.Li sa...

Jätte fin!

Karin-Ida sa...

Jättefin filt, jag stickade en liknande i somras också här finns bilder:)
http://flitigafingrar-karin.blogspot.co.at/2013/08/somrigt-tidsfordriv-summery-time-killing.html

jonna d sa...

Den blev verkligen helt fantastisk!
//jonna d

Annlin:s sa...

Vad fin och vilka fina färger!
Tittar in och önskar en trevlig fredag!
Kram
Anneli

jennie sa...

Superfin! Så duktig du är :) En sån hade jag kunnat tänka mig till lilla skrutten som kommer i januari :)

Ha en härlig lördag <3 Jennie

Anonym sa...

Hej! Har precis hittat din blogg och det har börjat klia i mina fingrar. Super fin babyfilt. För en nybörjare som jag så undrar jag naturligtvis hur du gjort filten. Vill du dela med dig av mönstret så jag oxå kan vara en härmapa blir jag väldigt tacksamt. Tack för en inspirerande blogg. M.V.H Helen

sveas punkt. sa...

Hej Helen! Vad kul att du hittat hit, klart jag kan dela med mig av mönstret. Maila mig på sveaspunkt@live.se så kan jag skriva ned det åh dig! // Sandra

Erica sa...

Wow älskar filten! Den är så fin, jag vill oxå försöka mig på denna. Är nybörjare men kanske kan ändå :-) Vill du även dela med dig mönstret till mig?:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...